Deze week 2 kilo afvallen met een koolhydraatarm dieet

Wie wil afvallen kan het beste met kleine stapjes beginnen. Want in één keer 10 of 15 kilo willen verbranden is geen duidelijk afgebakend doel. Begin liever met 1 of 2 kilo. Je kunt dit namelijk nog overzien en vrij snel bepalen of je succesvol bezig bent. In dit artikel geven we je richtlijnen hoe je met een koolhydraatarm dieet – of eigenlijk: via koolhydraatarme recepten – maar liefst 2 kilo per week kan verbranden.

Heb jij obesitas en wil jij afvallen? Ben je bereid de richtlijnen in dit artikel op te volgen? Ga dan vandaag nog aan de slag met een koolhydraatarm dieet. Houd je aan onderstaande richtlijnen en over zeven dagen ben jij 2 kilo lichter.

Koolhydraatarme gerechten

Het eerste wat je gaat doen is twee maaltijden per dag vervangen. Kies zelf of dit je ontbijt, lunch of diner zijn. Het meest effectief is om je ontbijt en je diner koolhydraatarm te maken, maar je lunch kan ook. Je lunch nuttig je echter vaak op je werk en kan dus voor veel mensen wat lastiger zijn.

Ga op zoek naar 7 koolhydraatarme gerechten voor het ontbijt én voor het diner. Schrijf ze ergens op, print ze uit en zorg ervoor dat je alle boodschappen in huis hebt. Deze gerechten gaan heel veel voor je doen, dus het is zaak dat je zorgt dat ze echt koolhydraatarm zijn. Gebruik niet zomaar elk recept, maar verifieer of ze echt zonder koolhydraten zijn. Voor het beste effect gebruik je de recepten uit een koolhydraatarm kookboek.

Ga bewegen

1 kilo per week afvallen kan zonder beweging, maar wanneer je over 7 dagen 2 kilo kwijt wil zijn, ga je deze week drie momenten een half uur tot uur bewegen. Je kunt eigenlijk elke vorm van beweging hanteren, als het maar drie keer een half uur meer is dan je tot nog toe doet. Het meest effectief zijn de volgende manieren van beweging:

  • Een stuk gaan hardlopen, joggen of wandelen (kies in het geval van wandelen voor 1 tot 1,5 uur per moment of ga elke avond 40 minuten wandelen);
  • Ga een stuk fietsen (30 tot 40 minuten achter elkaar);
  • Ga in de sportschool aan krachttraining doen (het meest effectieve, maar wel iets waar je een abonnement voor moet afsluiten).

Zoek je beweging liever binnenshuis? Dan hebben we ook een aantal suggesties:

  • Doe 2 sets van 100 buikspieroefeningen en druk jezelf tussentijds 50 keer op (elke avond);
  • Loop 40 keer de trap op en 40 keer de trap af (je zal al na drie of vier keer inzien waarom dit zo effectief is);
  • Trek jezelf 20 keer op aan een kozijn en herhaal dit 4 tot 5 keer (dagelijks).

Wees consequent

Met voeding en beweging is eigenlijk het belangrijkste wel gezegd. Door deze richtlijnen te hanteren kun je met gemak 2 kilo in de week verbranden. Begin hier vandaag mee en je zal zien dat dit niet overdreven is.

Maar… er is wel één ding heel erg belangrijk: consequent zijn. Ga niet compenseren en duik niet in de kast voor wat lekkers na het sporten. Want compenseren is een dooddoener op het gebied van afvallen en diëten. Je moet je houden aan je lijn en aan de recepten die je mag eten conform een koolhydraatarm dieet. Doe je dat niet? Dan is je inspanning helaas voor niks.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*