Dieetmaaltijden in de maaltijdbox

Ben jij al bekend met het fenomeen van de maaltijdbox? In Nederland kun je bij onder andere HelloFresh, Marley Spoon, Ekomenu, Familiebox, Willem&Drees en de Krat terecht voor gezonde maaltijden in de maaltijdbox. Ook Albert Heijn biedt met hun allerhande box concept een goede mogelijkheid om eenvoudig en snel een voedzame maaltijd op tafel te zetten. Dit kan je helpen om snel wat kilo’s kwijt te raken indien je op dieet bent.

Wat maakt een maaltijd gezond?
Iedereen kent vast wel de schijf van 5. Eet voldoende en gevarieerd uit elk van de 5 schijven. Groente en fruit is daarbij erg belangrijk, maar ook vlees, vis en water drinken. Dit zal je helpen om je dieet goed vol te houden. Door te kiezen voor een foodbox hoef je niet zelf op zoek naar gezonde recepten. HelloFresh of Ekomenu willen je graag helpen door het leveren van dieetmaaltijden in de maaltijdbox. Deze worden ook altijd gratis bij je bezorgd.

Afvallen met een foodbox

Gezond en snel afvallen lijkt soms een verre droom. Talloze boeken en diëten beloven de beste resultaten, zonder deze waar te maken of juist door middel van een crashdieet heel snel resultaat te boeken, waardoor je geen vet verliest qua gewicht maar voornamelijk spierweefsel en water. Met deze tips kom je al een heel eind:

  1. Eet heel bewust: Door bewust te eten geniet je meer en raak je sneller verzadigd.
  2. Eet niet minder, maar verstandiger: Door jezelf van alles te ontzeggen, raak je sneller in de verleiding wanneer de kansen zich voordoen. Zorg ervoor dat je verzadigd bent door verstandige en gezonde maaltijdkeuzes en snackkeuzes.
  3. Drink je calorieën niet: In frisdrank, koffie of thee met suiker en zelfs vruchtensap zitten best veel calorieën. Drink alleen water of kruidenthee zonder suiker of honing. Fruit eet je beter vers en als hele vrucht zodat je ook van de vezels kunt genieten, waardoor je weer langer verzadigd bent.
  4. Slaap voldoende: Met een goed schoonheidsslaapje heb je overdag meer wilskracht om verleidingen te weerstaan. Bovendien wil je niet dat je lichaam stresshormonen aanmaakt, want die maken je lichaam dikker wat afvallen moeilijker maakt.
  5. Let op hoeveel je beweegt: Vaak overschatten of onderschatten mensen hun lichaamsbeweging. Een flinke wandeling van een uur kan al driehonderd calorieën verbranden, terwijl je hetzelfde boekt met dertig minuten hardlopen, terwijl de wandeling langer duurt, maar mentaal toch minder vergt. Beweeg zoals jij dat het fijnst vindt en koop een hartslagmeter die ook je calorieën bijhoudt.

Voordelig dieet volgen?

Wil je op een goede en gezonde manier starten met een dieet? En daar niet al te veel geld aan kwijt zijn? Kies dan niet voor bijv. weight watchers of een afslankprogramma maar ga zelf aan de slag met gezonde voeding en voedzame maaltijden. Kies een proefbox van HelloFresh of Marley Spoon en ervaar het gemak van een eetbox aan huis.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*